Stjärnborgs

En plats där vi ser på hela människan

Välbefinnande på hög nivå

Att se till sitt eget och kroppens välbefinnande är ytterst viktigt och dessutom någonting som har uppmärksamts mer på senare år. Genom att ta hand om sig själv på ett sunt sätt med hälsosam mat, balanserad kost och motion ger vi oss själv de bästa förutsättningarna till att må bra.

Träna och må bra
Vi vinner mycket på att regelbundet träna och motionerna. Det finns många typer av motion och det gäller att hitta sin typ av träningsform och känna att det känns rätt för just dig. Det finns ingen anledning till att ge sig ut på en löprunda ifall du inte gillar att springa. Många lugnare träningsformer som pilates och osteopati är perfekta träningsmetoder och som ger dig både styrketräning, stretching och mental avstressning. Har du kommit in i en bra träningsrutin ska du verkligen göra allt för att upprätthålla den. Om du drabbas av förkylning, influensa eller gör en bröstförstoring i Stockholm kan det dock hända att du måste skjuta upp träningen några veckor. De mjuka stretchövningarna och styrkemomenten som ingår när du tränar pilates hjälper dig till att få en snygg hållning samtidigt som det motverkar förslitningsskador. Yogapass som ingår under pilatesträningen hjälper dig att fokusera på ditt inre och ta ner din stressnivå ifall denna är i obalans. Hos folkhälsomyndigheten hittar du mycket fakta kring vår hälsa och vad som rekommenderas för både barn och vuxna när det gäller fysisk aktivitet.Välbefinnande på hög nivå 2

Träningsformer
Ibland räcker inte tiden till för att vi ska ta oss iväg till pilatesträningen, yogaklassen eller till föreläsningen om osteopati. Det är både trevligt och motiverande att träna tillsammans med andra människor. De gånger vi inte har tid att ta oss till träningslokalen kan vi träna hemma. Det finns många dvd: er att köpa eller att leta upp på internet som beskriver enkla pilatesövningar som vi kan göra i vardagsrummet. Det finns även en del inspelat material som berör osteopati som du kan lyssna på precis när du vill. Det är aldrig för sent att börja träna. Många äldre personer har gjort träningen till en del av deras vardag och ett lysande exempel på detta finns beskrivet i denna artikel från Dagens Nyheter. Träna och må bra. Hitta din balans med pilates och osteopati. Hälsan framför allt!